-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:4794 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

2- آيا بايد در مورد قسمت دوم سؤال فوق دختر اجازه بگيرد يا ماليكه از پدرش به او ارث رسيده به خود والدينش خيرات نمايد؟
ج2- درقسمت دوم سؤال جواب دادم . اگر شوهر پولي را كه دراختيار زن مي گذارد آن پول را تمليك زن كرده واختيار مصرف آن را به زن داده يا بداند وقتي زن مصرف مي كند در كارهاي خير يا صدقه و000 شوهرش راضي است مانعي ندارد واگر تمليك نكرده واگر بداند راضي نمي شود جايز نيست.
جامع المسائل فاضل لنكراني ص448 مسئله1689-1693
مالي كه زن به ارث رسيده زن مي تواند هرجوري كه بخواهد مصرف كند يعني اختيار تام دارد مي خواهد براي پدر ومادرش خيرات كند، مي تواند صدقه بدهد ، مي تواند براي حج اگر وافي براي حج است ثبت نام كند وشوهر حق دخالت در اموال زن را ندارد .
حضرت اما مي فرمايد: هبه وخيرات زن در مال خودش صحيح است حتي بانهي شوهر . خود زن مخير است درهر راهي مصرف كند.
استفتاآت ج2 ص461 مسئله11
حضرت امام (ره) مي فرمايد:مرد حق تصرف در اموال خانم را ندارد مگر بااجازه او باشد.
استفتاآت ج3 ص199 مسئله4

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.